BeneFit Prize díjas példaértékű gigavállalat: interjú Szalai Enikővel, a Yettel Magyarország HR vezérigazgató-helyettesével

 - BeneFit Prize díjas példaértékű gigavállalat: interjú Szalai Enikővel, a Yettel Magyarország HR vezérigazgató-helyettesével

A Yettel a beneFit Prize 2023 pályázatán a mentál-wellness és pénzügyi tudatosság szakmai kategóriában is különdíjat vihetett haza. Szalai Enikővel, a vállalat HR vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk, aki közel 2000 munkavállaló jóllétéért felel. Az interjú során kiderül, milyen innovatív kezdeményezésekkel támogatja a vállalat a dolgozók pénzügyi tudatosságát és mentális egészségét, valamint hogyan élték meg a beneFit Prize pályázaton való részvételt, és mit jelent számukra az elismerés.

 

Mi motiválta a Yettelt, hogy részt vegyen a beneFit Prize pályázaton? Hogyan készültetek a pályázatra és milyen elvárásokkal vágtatok bele?

Alapvetően két dolog motivált bennünket a beneFit Prize pályázaton való részvételre. Egyrészt szerettük volna megmutatni, hogy milyen széleskörű juttatásokat biztosítunk a kollégáinknak, mivel a hozzánk érkező pályázók és a munkatársainkkal folytatott beszélgetések alapján úgy látjuk, hogy az átlagosnál sokkal több lehetőséget kínálunk. Úgy gondoltuk, hogy ami nálunk bevett gyakorlat, abból mások is tanulhatnak a piacon. Másrészt mi is szerettünk volna tanulni, és kíváncsiak voltunk arra, milyen juttatásokat és szolgáltatásokat kínálnak más cégek, amelyeket mi még nem biztosítunk, de érdekes lehet számunkra azok bevezetése.

 Milyen érzés volt, amikor megtudtátok, hogy a Yettel nyert a mentál wellness és pénzügyi tudatosság kategóriában? Számítottatok rá?

Természetesen, amikor elindulunk egy pályázaton, mindig bízunk benne, hogy díjjal is távozunk. Az azonban különösen nagy öröm volt számunkra, hogy a pénzügyi tudatosság kategóriában is különdíjat nyertünk. Az elmúlt évek egyik legnagyobb kihívása az volt, hogyan támogathatjuk munkavállalóinkat ebben a gyorsan változó, kihívásokkal teligazdasági környezetben. Nagyon örültünk, hogy ezt a zsűri is értékelte, és hogy olyan kezdeményezéseink, mint a Pénztárca Professzor-előadások vagy a kamatmentes kölcsön lehetősége, nemcsak a munkatársaink körében, hanem a piaci megítélésben is pozitív visszhangra találtak.

Mit jelentett a Yettel számára a beneFit Prize díj?

Természetesen megosztottuk a hírt házon belül is, hogy nemcsak mi gondoljuk magunkat jónak, hanem a külvilág is így lát minket. Ez komoly megerősítés volt mindannyiunk számára arra vonatkozóan, hogy a Yettel valóban nem egy átlagos munkahely. Nemcsak kiváló munkakörülményeket és izgalmas feladatokat biztosítunk, hanem nagy hangsúlyt fektetünk a közösség építésére és azokra a pénzben nehezen mérhető juttatásokra is, amelyek a kollégáink mentális és fizikai jóllétét szolgálják. A munkatársak büszkék arra, hogy itt dolgozhatnak és örömmel fogadták a díjat.

Inspirált-e a beneFit Prize pályázaton való részvétel újabb programokat, változtatásokat a meglévő folyamatokban?

A díj elnyerése mellett természetesen inspirálódtunk más cégek gyakorlatából is. A tavalyi tapasztalatokat felhasználva idén tovább bővítettük egészségügyi szűrővizsgálati rendszerünket. Folyamatosan figyeljük a munkavállalói visszajelzéseket és a piaci trendeket, hogy olyan megoldásokat kínálhassunk, amelyek megkülönböztetnek minket a piacon. Ennek jegyében idén már két alkalommal szerveztünk átfogó szűrővizsgálati programot, amely lehetővé tette, hogy a kollégák munkaidőben, a törökbálinti székházban széleskörű vizsgálatokon vehessenek részt.

Milyen módszereket alkalmaztok a dolgozói jóllét programok eredményességének mérésére? 

Természetesen minden juttatás, képzés és fejlesztés esetében kulcsfontosságú kérdés a hatékonyság mérése. Ez azonban kettős kihívást jelent számunkra. Egyrészt kiemelten figyelünk arra, hogy az anonimitás megmaradjon, így általában anonim kérdőívekkel gyűjtünk visszajelzéseket a programok hatásairól. Ezen kívül áttételes csatornákon keresztül is értesülünk arról,  milyen a fogadtatása egy-egy kezdeményezésnek .

Szerencsére eddig minden új kezdeményezésünk pozitív visszajelzéseket kapott. Rendszeresen megkérdezzük kollégáinkat a meglévő programokról és szolgáltatásokról, mert hisszük, hogy ami 1-2 éve jól működött, az nem feltétlenül időtálló. A munkavállalói igények és a körülmények folyamatosan változnak, és a Yettelnél rendkívül sokféle életkorú és élethelyzetű kollégával dolgozunk együtt. Ez azt jelenti, hogy amikor juttatásokról és jólléti szolgáltatásokról van szó, nagyon sokféle igényt kell figyelembe vennünk.

Milyen visszajelzéseket kaptok munkavállalóitoktól, hogyan vonjátok be őket a dolgozói jóllét programokba? 

A visszajelzéseket folyamatosan gyűjtjük és számtalan olyan példát tudok említeni, amiben munkavállalói kezdeményezésre és visszajelzésre reagálva vezettünk be újabb juttatási elemet. A tavalyi év egyik újdonsága volt az úgynevezett nagyszülői szabadság, ami azt jelenti, hogy már nemcsak a kispapákat jutalmazzuk a törvényileg biztosított szabadságon felül extra 20 napos fizetett szabadsággal, hanem minden nagyszülőnek, aki aktív munkavállaló, 5 munkanap fizetett extra szabadságot biztosítunk, amikor unokája születik.

Mi volt a legutóbbi juttatás vagy dolgozói program, amit bevezettetek?

A szűrővizsgálatok gyakoriságát és számosságát növeltük, emellett jelenleg egy új juttatási elem bevezetésén dolgozunk, amely hosszabb szabadsággal jutalmazza a szolgálati időt. Bár ezzel kapcsolatban jelenleg még nem oszthatok meg részleteket, bízom benne, hogy a 2025-ös beneFit pályázaton már egy év tapasztalatával mutathatjuk be ezt az új kezdeményezést.

Mit tanácsolnál azoknak a vállalatoknak, akik fontolgatják a pályázaton való részvételt és szeretnék fejleszteni az egészségkultúrájukat?

Mindenkit buzdítanék a részvételre, függetlenül attól, milyen eredményt érnek el a pályázaton. Ez egy remek lehetőség arra, hogy felmérjük, jelenleg mit kínálunk a dolgozóinknak, és elgondolkodjunk azon, hogyan használhatnánk fel a rendelkezésre álló pénzügyi kereteket még hatékonyabban. Ahogy a beszélgetés elején is említettem, rengeteg inspirációt kaptunk más pályázóktól is. Érdemes meghallgatni, hogy mások milyen megoldásokat találtak ki, és mit nyújtanak a munkavállalóiknak.

Szerinted mit nyerhet egy cég a beneFit Prize díj elnyerésével, vagy csak magával a pályázaton való részvétellel?

Úgy gondolom, hogy az inspiráció a legfontosabb tényező. Számos kiváló gyakorlat létezik, akár globálisan, akár hazai szinten. Számomra különösen értékes, hogy mások ötleteiből és tapasztalataiból tanulhatunk, legyenek azok sikerek vagy akár kudarcok. Nem szégyen elismerni, ha egy programot valaki kipróbált, de később, a tapasztalatok alapján esetleg megszüntette. 
Idén először vettünk részt a globális Top Employer felmérésben, és hatalmas visszaigazolás volt számunkra, hogy jólléti szolgáltatásaink és juttatásaink világszinten is kiemelkedőnek számítanak. Aki nem vesz részt ilyen nemzetközi felmérésekben, annak a beneFit Prize egy remek lehetőség arra, hogy felmérje, hol állnak a szolgáltatásai és juttatásai a hazai gyakorlatokhoz képest.

Számíthatunk-e a Yettel részvételére 2024-ben is a beneFit Prize pályázaton? 

Igen, jövünk. Természetesen nem állítjuk, hogy minden évben újabb programokkal pályázunk, de hiszünk abban, hogy van mire büszkének lennünk. Minden pályázati anyag összeállítása remek alkalmat teremt arra, hogy áttekintsük, mi az, ami nálunk már természetes, és a mindennapjaink része, de mások számára talán nem megszokott juttatásnak számít.

Jó szívvel bátorítanék tehát mindenkit a részvételre! Ez egy kiváló lehetőséget teremt arra, hogy megnézzük mi az a juttatás vagy kezdeményezés, ami nálunk még nem áll rendelkezésre és más jó gyakorlati példákból inspirálódhatunk. Emellett remek alkalom arra is, hogy megálljunk egy pillanatra, és rendszerezzük, mit kínálunk a dolgozóinknak—mi az, ami számunkra természetes, de lehet, hogy mások számára még új.

 

Mindenkit arra buzdítanék: Gyertek a 2024-es és 2025-ös pályázatra is!