Best practice a sikerre törő vállalatok számára

Nem csak a legjobb munkahelynek kell lenni, hanem annak is kell látszani

A Gallup kutatása szerint a megkérdezettek 83%-a szerint a munkavállalói élmény a legjelentősebb tényező egy vállalat sikeressége szempontjából. Azonban korunk egyre feszítőbb problémája a fluktuáció, hiszen a tehetséges, lelkes munkaerő hamar talál magának vonzóbb munkáltatót, ahol nem csak elvégzi a munkát, hanem szeret is ott dolgozni. Márpedig ez a legnagyobb kincs egy szervezet életében!

A nagy kérdés azonban az, hogy mely tényezők segítik ezt elő?

A kutatás alapján legelső helyen áll a rugalmasság, ezt követi a vállalati egészségbiztosítás és harmadik helyen szerepel a legtöbbre értékelt juttatások körében, ha a vállalat konditerem használatot biztosít a munkavállalói számára.

„Az ALL YOU CAN MOVE SportPass (AYCM) egy multifunkciós sportbérlet, amely leveszi a sporttal, rekreációval kapcsolatos ügyintézését a cégek válláról” – ad kulcsot 18 éve működő családi vállalkozásához dr. Mihalik Zsuzsa. Az ügyvezető azt meséli, hogy egyetlen AYCM SportPassal, országszerte 650 sportlétesítményt használni juttatásként többet jelent egy BKV bérletnél, mert elkötelezetté teszi az alkalmazottat munkaadója iránt, amire a dolgozói attitűd ismeretében nagy szükség van. „Manapság a vállalati stratégiában a legnagyobb jelentőségű a munkavállalói élmény nyújtása, mely a dolgozókat lelkesedéssel tölti el és ott tartja a cégnél. Ezért kiemelt jelentőségű a munkavállalói csomagok kreatív összeállítása, mely már túlmutat a szokásos cafeteria elemeken, ezzel erősítve a cég munkaerőpiaci pozícióját a leendő munkatársak bevonzására, s a már ott dolgozókra is valóban motiváló hatással bír.

Ha egy vállalat törődik a munkavállalói egészségével, a munkaidőn túl is gondoskodik azok rekreációjáról, aktív kikapcsolódásáról, - melyet csak a sport nyújthat-, az nem csak az életmód-betegségek megelőzésére alkalmas, hanem a dolgozókban azt tudatosítja, hogy ők a legjobb munkahelyen dolgoznak.”

Mára már 1200 magyar illetve multinacionális vállalat ismerte fel a munkavállalói sport támogatásában rejlő hatalmas lehetőséget. Sok szervezet korábban csupán a cafeteria programjában hirdette meg, de anyagilag nem támogatta az AYCM SportPass kiváltását.

Ez a trend az idén drasztikusan megfordult: a vállalatok fele döntött úgy, hogy 100%-ban fizeti dolgozóinak a korlátlan sport élményét. Ezzel a gesztusnak tűnő intézkedéssel nem csak megerősítették a munkahelyi márkájukat a munkaerőpiacon, hanem bemutatták, hogy a munkaidőn túl is gondoskodó szervezet az, amely nem csak megszerezni, de meg is tudja tartani a legjobb munkavállalóit.  A kártya nem csak az employee experience megteremtésére alkalmas, hanem erősíti a lojalitást a cég iránt, erősíti a csapatszellemet, hatékonyabbá teszi a munkavégzést, erősíti az önbizalmat, remekül kikapcsol, s a munkavállalókban innovatív gondolatokat generál, melyet a vállalat számára gyümölcsöztet.

A kártyát kibocsátó szolgáltató tanúsítványa rögtön jelzi a potenciális jelölt számára, hogy jó helyen jár: a munkáltatóként kiszemelt vállalat számára a legfőbb érték: az ember.

„Szolgáltatásunkra évről évre egyre nagyobb az igény a HR szakmában, az idén 42%-al növeltük a kiadott kártyák számát, mely egyértelműen jelzi, hogy a kártya egyre fontosabb mind a vállalatok, mind a munkavállalók életében.

A SportPass-t megrendelő vállalatokat, mint best practice-t szeretnék példaként állítani minden sikerre törő vállalat számára” – zárja a beszélgetést dr. Mihalik Zsuzsa egy saját kutatási adattal. Azt mondja, az AYCM SportPass előnyeit öt éve kutatják és a munkaadók számára igen beszédes adat, hogy az aktívan sportolók évente átlagosan 2 nappal kevesebbet hiányoznak betegség miatt a munkahelyükről.