Alcoa Shared Services Hungary Kft.

14 szavazat
Mottó, misszió
Shape Your World. Your Work. Your Community.
Cégméret
Középvállalat (100-500 fő)
Iroda címe
8000 Székesfehérvár,
Verseci street 1-15.
Juttatásaink Gondoskodó Vállalatként
Sportoltatás
Sporteseményeken/versenyeken nevezési díj támogatás
Közös kirándulás, túrázás
Irodai jóga/torna
Házi versenyek (pl. kilométergyűjtés, közös testsúlycsökkentés)
Egészségtudatos étkeztetés
Gyümölcs- / zöldségnap
Szűrt víz / italautomata biztosítása
Céges reggeli/ebéd/vacsora
Egészségügyi szűrések
Manager szűrés
Munkavállalók támogatása és motiválása véradásra és vérplazmaadásra
Mentálhigiénés állapot szűrés
Családi kedvezmények szűrőcsomagra vagy orvosi ellátásra (pl. kedvezménykártya)
Szűrőcsomag
Magán egészségbiztosítás nyújtása a munkavállalóiknak
Védőoltások
Biztosítások és pénzügyi tudatosság
Pénzügyi tudatosság tréning/előadás hitel/befektetés/megtakarítás témában
Magánnyugdíjpénztár
Élet-és balesetbiztosítás
Biztosítás üzleti utak esetén
Munkakörnyezet
Magas ergonómiájú szinkronmechanikás munkaszék (állítható ülőlap és deréktámasz magasságú)
Állítható magasságú asztal vagy monitor emelőkar illetve notebook emelő minimum az asztalok felénél
Természetes fényhez közeli (maximum 5 méterre) munkaállomások száma minimum 80%
Asztali lámpák a munkaállomások minimum 80%-nál
Telekommunikációt és videokommunikációt támogató, AV technikával jól felszerelt, hangszigetelt és belső visszhangosságot is kezelő tárgyalók
Az 1-2 fős phone booth kapacitás az összes íróasztalok számához mérten minimum 15% (pl. 4 db 1 személyes és 3 db 2 személyes=10 fő kapacitás)
Fókusz szoba/fülke
Teljes fület takaró 3-6 órás használatra alkalmas zajvédelmi fejhallgató
Ablaknyitási lehetőség
Kerthelyiség / terasz / park
Élő növényfal vagy egyéb biofíliai megoldások, motívumok
Külső szakember által gondozott kaspós szobanövények
Mentál-wellness
Life coaching
Pszichológussal vagy mentálhigiénés szakemberrel konzultáció
Munka-magánélet egyensúly programok
Dolgozói elégedettség mérés
Telemedicina
Közös relaxációs programok szervezése (pl. hangfürdő, meditáció, jóga…)
Preventív előadások
Függőségek elhagyását elősegítő programok
Kiégés témában előadás/konzultáció
Idő-menedzsment tréning
Kikapcsolódást segítő pihenőtér kialakítása (pl. relaxációs szoba, masszázs fotel)
Pihenés és rekreáció
Szűrt víz/ásványvíz
Pihenőszoba/pihenősarok
Csapatépítő programok rendszeresen (online/onsite, kulturális, bowling, ottalvós, hangterápia)
Fizetés nélküli kiegészítő szabadság
Kreatív foglalkozások (workshopok, könyvklub, kézműves foglalkozások stb.)
Wellness szolgáltatónál igénybevehető dolgozói kedvezmény
Jogbiztonság
Írásban rögzített, aktuális belső szabályzatok, folyamatleírások és eljárásrendek a felelősségi körök megjelölésével
Etikus üzletre vonatkozó kódex
Magatartási kódex
Környezetvédelmi és fenntarthatósági intézkedések
Szerződéskezelő rendszer
Jogi kockázatkezelési folyamat
Dolgozó részéről igénybe vehető egyéni jogi tanácsadás (pl. EAP részeként)
Céges flotta kárügyintézése
Szabálysértési jogvédelem
Adatkezelési szabályzat (GDPR kompatibilis)
Adatkezelési gyakorlat (adatvédelmi incidensek kezelése)
Kijelölt adatvédelmi tisztviselő (DPO) (akkor is kérjük megválaszolni, ha nem előírás a DPO jelenléte)
Adatmegőrzési politika
Intézkedések a cég informatikai rendszereinek és a személyes adatok és üzleti információk biztonsága érdekében
Fenntarthatóság és CSR
Tömegközlekedési támogatás
Közösségi szerepvállalás és adakozás (pl. UNICEF, Greenpeace, helyi kórházak, iskolák, óvodák)
Érzékenyítő programok (pl. SNI gyerekek támogatása, állatmenhely látogatás)
Önkéntes napok szervezése/önkéntesek toborzása (idősek, egyedülálló szülők, gyermek otthonok, kutya sétáltatás, faültetés)
Környezettudatosságra ösztönző edukáló programok/kihívások szervezése
Közösségi szemétszedés
Szelektív szemétgyűjtés a munkahelyen (pl. újrahasznosítható-, komposztálható-, veszélyes hulladék)
Irodai termékek felhasználásának minimalizálása/ újrahasznosítás (e-számla, elektronikus aláírás, nyomtatópapír optimalizálás, újrahasznosított papírhasználat, kézszárító, nyomtató tonerek gyűjtése, használt kapszula gyűjtés)
Öko-barát takarító termékek
Elektromos áram felhasználás optimalizálása (energiatakarékos izzó, mozgásérzékelő, fényviszonyokhoz igazodás, okos konnektor, energiatakarékos eszközök: hűtő, kávéfőző, mosogatógép)
Vízfelhasználás optimalizálása (pl. mozgásérzékelő szaniterek, mosogatógép)
Megkövetelik beszállítóiktól, hogy teljes mértékben tartsák tiszteletben a környezetvédelmi, munkaügyi és emberi jogokat.
Edukáció
Mentor/buddy rendszer
Onboarding program
Belső tréningek/crosstréning
Talent management fejlesztések
Szakmai képzések
Soft skill tréningek
E-learning anyagok
Vezetőképzés
Átképzés támogatása - cégen belüli területekre történő átképzés
Irodai könyvtár
Nyelvtanulási támogatás
Családbarát
Kismama műszak speciális időbeosztással
Hosszabb távollét alatti/utáni reintegráló program
Kismamák számára is megtartható juttatási elemek
Bölcsődei/óvodai költségtérítés és/vagy beiskolázási támogatás
Munkavállaló családtagjának halála esetén fizetett többletszabadság a törvényben meghatározotton túl és/vagy temetési hozzájárulás
Családi nap szervezése
Ajándékok és tematikus napok gyerekeknek ünnepekkor
Kapcsolattartás a kismamákkal az otthon töltött idő alatt
Munkaidőre/távmunkára vonatkozó kedvezmények
Esélyegyenlőség
Határon túli magyarok és külföldiek alkalmazása
Utazás támogatás (belföld/külföld)
Kulturális különbségek feloldására programok (pl. nemzetiségi programok)
Nemek egyensúlya (pl. női vezetői programok)
Nemtől független bérezési struktúra
Távmunka és HO. lehetőség
Pályakezdők támogatása
Gyakornoki helyek biztosítása
CSR programok (pl.: véradás)
Előítéletek felszámolását segítő tréning/edukáció
Részmunkaidős foglalkoztatás
Béren kívüli juttatások
Vannak olyan elemek a juttatási rendszerben, melyeknél a széles körű felhasználhatóság fontosabb, mint a költségmegtakarítás (pl. egészségpénztár, csekély értékű ajándék, stb.)
A juttatási rendszerünk üzemeltetésének teljes költsége kedvezőbb, mintha azt bérben fizetnénk ki dolgozóink részére.
Digitalizáció
Új munkavállaló adminisztrációja, munkaügyi szerződések generálása
Pre és/vagy onboarding folyamat online rendszerben, online safety oktatás és vizsga
HR folyamatok (self service lehetőség - szabadságigénylés, beosztás, változás bejelentés, egyéb igénylés leadás és válaszadás)
Iratkezelés (pl. workflow, e-sign, iktatás)
E-learning, online képzési-, fejlesztési programok, Online igénybe vehető tanácsadási-, edukációs felületek
Intranetes kommunikáció (kizárólag desktopról, irodai kollégáknak elérhető)
Virtuális kooperációs csatornák (pl. Teams, Webex, Zoom stb.)
Rendszeres dolgozói hírlevél (email)
Dolgozói közösségi csoportok vagy csoportos chatek, amelyekben a kollégák szabadon, több témában is kommunikálhatnak egymással (platformon, chatfelületen vagy közösségi felületen)
Technikai eszközök biztosítása (pl. mobiltelefon, laptop, tablet)
Közösségépítő játékok (kvízek, szavazások, tippjáték, mozgáskihívás)
Dolgozói kedvezmények - online kuponok, direkt egyedi linkek
Z generáció
Fiatal Vezető projekt/Utánpótlás program
Transzparens kommunikáció az előrelépési lehetőségekről, éves képzési terv
Egyetemi tanulmányok támogatása
Gyakornoki program, hallgatók foglalkoztatása
Hétvégéi munkanap fizetett szabadnapként történő biztosítása
Távmunka
Flexibilis munkarend
Crosstréning programok (fix szerződéssel, munkavégzés több osztályon)
Trendi irodaberendezés, open office
Fesztivál/koncert/rendezvény (pl. autóverseny) belépők/kedvezmények
Iskolaszövetkezeti munkaviszony létesítése
Nyílt nap, karriernap
Trendi csapatépítő programok, csapatversenyek (pl. Ultrabalaton)
Digitális wellbeing
Mentális egészség támogatás
Egészségbiztosítás
e-learning kurzusok
AI hozzáférés támogatása
Online pénzügyi tanácsadás (nem telefonhívás alapú)
Munkavállalói kommunikációs platform, intranet
Van lehetőség a vállalatnál egy napon belül orvossal konzultálni
Van lehetőség a vállalatnál egy héten belül pszichológussal konzultálni
Mentálegészségügyi e-learning kurzusok
Elérhetőek az intraneten egészségüggyel vagy mentál egészséggel kapcsolatos tartalmak (blog cikkek, írott anyagok,stb)
Dietetikus a munkavállalók számára
Elérhető mentális képzés az egység vezetőknek
Kreatív, innovatív HR megoldások
Munkahelyi ötletláda/igényfelmérés az újító ötletekhez
Brainstorming a kreatív javaslatokról (kiértékelés, megvalósíthatóság, akcióterv)
A jóváhagyott tervek megvalósításának nyomon követése
Megvalósult ötletekért járó jutalmazási rendszer
Elfogadó, ítélkezésmentes, támogató vezetés belső szabályzatban dokumentált módon
360 fokos értékelési rendszer alkalmazása
Munkavállalók jóllétével foglalkozó részleg/ csoport
Rugalmas műszakbeosztás az egyéni igényekhez alakítva
Amire büszkék vagyunk
Büszkék vagyunk az aktív közösségünkre, a viszonylag stabil bázisunkra (fluktuáció évi ~ 8%), valamint a Flexibility First programunkra, amelynek keretében a dolgozóink rugalmasan választhatják meg a munkavégzés helyét és bizonyos értelemben az idejét is. Nagy hangsúlyt fektetünk közösségi programjainkra is, amelyeknek keretében a dolgozói elkötelezettséget hatékonyan tudjuk növelni.
Mivel foglalkozunk
Az Alcoa Shared Services Hungary Kft. adminisztratív megoldásokat és üzleti szolgáltatásokat nyújt Európában, Észak- és Dél-Amerikában, valamint Ausztráliában található lokációinak és irodáinak. Az Alcoa Magyarországon közel 160 főt foglalkoztat. Termelési tevékenységünk 2016 óta nincsen az országban.
A szervezet fő funkciói:
Financial Services – pénzügyi szolgáltatások (könyvelés, számvitel, stb.)
Solutions Support – pénzügyi és beszerzési modulok támogatása
Accounts Payable – beszállítói számlák könyvelése és kifizetése, számlaproblémákkal kapcsolatos egyeztetések
Accounts Receivable – vevői számlák kezelése, nyitott tételek nyomon követése
Transportation - szállítmányozási és logisztikai feladatok támogatása
Procurement Services Center – megrendelések kiadása, szállítmányok nyomon követése, beszerzéshez kapcsolódó egyéb adminisztratív szolgáltatások
Master Data Management - a beszállítói- és vevői adatbázis, raktári cikkek adatainak karbantartása
Procurement Transformation Center
Így néz ki az irodánk
Ambassador
Őri-Mazurek Marianna

Marianna 2023 év elején kezdte meg ügyvezetői szerepkörében a tevékenykedést és úgy gondoljuk, hogy a szervezetünk számára számos fejlődési lehetőséget kínált. Kivételes, ahogy a kollégákkal, saját csapattagjaival bánik, rengeteg új ötletet hoz a vállalat életében és támogatja a formabontó és nem mindennapi kívánságait is a szervezetnek. Példamutatóan vesz részt minden kezdeményezésben, legyen az önkéntes munka, sporttevékenység, vagy akár közös bulik. Ambíciózus személyisége és pontossága, precízsége a teljes szervezetet a folyamatos fejlődésre sarkallja. 

Közösségért tett erőfeszítéseink

Kiemelt hangsúlyt fektetünk helyi közösségeink támogatására Alcoa Alapítványunkon és a lokáció lehetőségei által. Az idei évben is több szervezetet sikerült segítenünk, például önkéntes munka keretében alapanyag és emberi erőforrás biztosításával kerítésfestést végeztünk az egyik helyi óvodában, ezen felül adománnyal segítettük a Jégmadár Egyesületet, valamint a Köfém kézilabdázó utánpótlás csapatait. A helyi szervezésű BIDF (Budapesti Dokumentumfilm Fesztivál) székesfehérvári rendezését is támogattuk. 

Telephelyünk közvetlen közelében szemétszedési akció keretében a környezetünk épségéért és szépségéért is tettünk. 

Női csomagokat és ruhákat, kiegészítőket gyűjtöttünk a Székesfehérvári Anyaotthonnak, valamint a Befogadlak Baptista Gyermekotthon részére, szeptemberi iskolakezdéshez támogatást pedig a Magyar Református Szeretetszolgálat számára gyűjtöttünk. 

Legemlékezetesebb csapatépítőnk

Októberben tartottuk a csoportvezetői csapatépítő rendezvényünket a festői szépségű Vértes lábánál.

Csapatépítőnk keretében egy közös túrázással, borkóstolóval, valamint játékos feladatokkal és közös főzéssel és sütéssel mulattuk az időt. Ez a program segített a különböző területek vezetőit közelebb hozni egymáshoz.

Juttatásaink

Negyedéves közös szülinapozás

Családi nap, Irodalátogatási Nap

Kiscsapatos csapatépítő program támogatása

Karitatív tevékenységeink

Kiemelt hangsúlyt fektetünk helyi közösségeink támogatására Alcoa Alapítványunkon és a lokáció lehetőségei által. Az idei évben is több szervezetet sikerült segítenünk, például önkéntes munka keretében alapanyag és emberi erőforrás biztosításával kerítésfestést végeztünk az egyik helyi óvodában, ezen felül adománnyal segítettük a Jégmadár Egyesületet, valamint a Köfém kézilabdázó utánpótlás csapatait. A helyi szervezésű BIDF (Budapesti Dokumentumfilm Fesztivál) székesfehérvári rendezését is támogattuk. 

Ezen felül minden évben egy helyi vagy helyi kötődésű szervezetet az Alcoa Alapítvány által 30.000 dollárral támogatunk. 

Díjaink

Szerethető Munkahelyek Díj 2017