A menstruációs szegénység elleni küzdelemben is szerepet vállal a dm

Családbarát - A menstruációs szegénység elleni küzdelemben is szerepet vállal a dm

A dm idén ismét a női egészség támogatását állította a fókuszba, külön figyelmet szentelnek a női ciklus jellegzetességeinek, illetve különféle aktivitásokkal készültek a téma társadalmi tabusítása ellen. A dm az edukáció és a menstruációs szegénység terén is aktív szerepet kíván vállalni a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapesti Orvostanhallgatók Egyesületének közreműködésével.

A menstruációs higiénia világnapján, május 28-án startolt el a dm nemzetközi szintű kezdeményezése a női egészség támogatására: a kampányban a vásárlók és munkatársak testi, lelki egészsége állt a fókuszban 12 dm-országban, több hónapon át. A dm a tavaly megkezdett úton tovább haladva idén is igyekezett új impulzusokat adni az egészséges életmódhoz, felkarolni a tabutémákat: az edukáció egyik kiemelt témaköre idén a női ciklus volt, ennek négy fázisát járta körül a dm, és rávilágított, hogy ezt a fajta tudást miként lehet egészségünk és jóllétünk érdekében hasznosítani. A négy szakaszhoz cikkeket és termékajánlásokat is kapcsoltak. Emellett a drogéria egészségbusz roadshow-ja idén is folytatódott, tavasztól 40 állomásra érkezett meg, a látogatók különféle egészségügyi szűréseket vehettek igénybe.

Menstruáció – nehéz témának számít és anyagi kihívásokat is jelent

A dm egy hiánypótló menstruációs kutatást is elvégzett a dm-országokban a Spectra Kutatóintézettel közösen. Magyarországon a megkérdezett nők 66 %-a úgy érzi, a menstruáció kimondottan nehéz témának számít a társadalomban, leginkább azért, mert még mindig nem beszélnek eleget a témáról, így ez az alapvetően természetes folyamat tabuvá vált. Ez a fiatal korosztály tagjaiban bizonytalanságot szülhet és erősen befolyásolja a testképüket is. Mindössze a nők 2 %-a jelezte, hogy a menstruációja alatt semmilyen testi vagy lelki panaszt nem tapasztalt. Mindenki más rendszeresen találkozik alhasi fájdalmakkal (72%), hangulatingadozással (58%) és fáradsággal (53 %). A témával kapcsolatos aktuális trendek és a környezetbarát alternatívák mellett a kutatás keretében a dm a menstruációval kapcsolatos más jellegű „terhekre” is rákérdezett. A megkérdezettek 33 %-a arról számolt be, hogy a menstruációs termékek megvásárlása anyagi nehézséget jelent a számára. 

 

 

Adományozással is segíti a rászoruló nőket a dm 

A kutatási tapasztalatokra is alapozva a dm a tabuk ledöntésében fontos szerepet játszó edukáció támogatására is nagy hangsúlyt fektet: női ciklus és a menstruáció témájában a kiskamasz korosztály számra könnyen befogadható ismeretanyag létrehozásában segítik anyagi forrás biztosításával a Budapesti Orvostanhallgatók Egyesületét.  Az edukációs anyagokat széles körben elérhetővé teszi ősztől az egyesület, a dm támogatásával pedig a hátrányos helyzetű kiskamaszokhoz is elviszik ezt a fajta tudást workshopok formájában. Ezzel párhuzamosan a dm országszerte hátrányos helyzetű nőket támogat menstruációs higiéniai eszközökkel a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve. A karitatív szervezet a felajánlott eszközöket rászoruló, hajléktalan nőknek, és a legszegényebb településeken élő asszonyoknak, lányoknak juttatja el, akik számára a higiéniás termékek megvásárlása nehézséget jelent.

Egészségfókusz a dm kollégáinak is

A dm-nél a munkatársainak 95 százaléka nő, így adja magát, hogy átfogó program keretében foglalkozzanak házon belül is a női egészség témával, és a kollégáknak is új impulzusokat adjanak. A vállalatnál figyelnek a munkatársaik testi és mentális egészségmegőrzésére, a munka-magánélet egyensúlyára, minden kolléga éves egészségbiztosítási csomagot kapott, emellett online jógát biztosítsanak, havonta gyümölcsnapokat tartanak a munkahelyen, és dedikált egészségheti programokkal és előadásokkal hívják fel a figyelmet az egészséges életmódra. Évek óta működik a Számíthatsz ránk program is a dm-nél, amelynek keretében a kollégák nehéz élethelyzetekben kaphatnak szakértői külsős támogatást.  Nagy hangsúlyt fektetnek ezért a párbeszéd alapú kultúrára, és arra, hogy dolgozóik elégedettek legyenek, megbecsülve érezzék magukat, kellemes munkahelyi légkörben végezhessék munkájukat.