Plazmaadás: vállalati elköteleződés az életmentés mellett

Egészségügyi szűrések - Plazmaadás: vállalati elköteleződés az életmentés mellett

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) napjainkban egyre fontosabb szerepet kap a vállalati kultúra kialakításában és a munkahelyi közösség formálásában. A plazmaadás, mint jótékonysági tevékenység, kiváló kezdeményezés, amelynek révén a cégek egyszerre szolgálhatják a társadalom és saját munkavállalóik javát és mindeközben CSR stratégiájukat is erősítik.

 

Létfontosságú készítmények, amelyek nem állíthatók elő szintetikusan

Bármennyire is modern világban élünk, vannak olyan létfontosságú, akár életmentő gyógyszerek, amelyek nem állíthatók elő szintetikusan, kizárólag emberi vérplazma felhasználásával. A plazmaadás ezért valóban tekinthető életmentő tevékenységnek, hiszen a vérplazmából készülő gyógyszerek nélkülözhetetlenek számos krónikus betegség kezelésében, mint például a veleszületett és másodlagos immunhiányos állapotok, vérzékenység, bénulással járó neurológiai kórképek és számos további autoimmun betegség esetén. Ezeken túl akut kórképek, balesetek, műtétek, égési sérülések kapcsán is nélkülözhetetlenek a vérplazmából gyártott gyógyszerek. Sok embertársunk ezen gyógyszerek nélkül nem élhetne emberhez méltó életet, sőt számos esetben életben maradásuk előfeltétele. Mivel a vérplazmát nem lehet mesterségesen előállítani, így kizárólagos forrása az önkéntes plazmaadók. 

 

Az, hogy mennyi plazmára van szükség az egyes betegségek kezeléséhez, az alábbi ábra jól szemlélteti:

 

A Plazma Pontokon levett vérplazmából 12 féle gyógyszer készül, melyeket közel 70 féle betegség vagy egészségügyi állapot kezelése során használ fel gyógyításra az egészségügy. 

 

Egyszeri fellángolás helyett, fenntartható támogatói program

Sokszor tapasztaljuk, hogy a jótékonysági vagy CSR kezdeményezések kezdetben nagy lelkesedést váltanak ki, de idővel sajnos elhalnak, és csak egyszeri fellángolásként maradnak meg. Ennek gyakori oka, hogy az ilyen programok nem kapnak folyamatos támogatást vagy túl sok erőforrást igényel a fenntartásuk. 

 

A vállalatok számára a CSR programok kiválasztásánál kulcsfontosságú szempont a rugalmasság és az erőforrás-hatékonyság. Sok cég keresi azokat a kezdeményezéseket, amelyeket könnyen be tud illeszteni a már meglévő folyamataiba, és amelyek nem igényelnek jelentős szervezést vállalati oldalról. 

 

 

A plazmaadás támogatása, mint lehetséges vállalati kezdeményezés eltér a megszokott programoktól. A Plazma Pontoknál már jól működő, kész koncepcióval rendelkezünk, amelyet a vállalati igényekhez is tudunk igazítani. Ahhoz, hogy a program folyamatosan élő és aktív maradjon, nemcsak a bevezetésben, hanem az edukációban, az ismétlődő kommunikációban és az elköteleződés fenntartásában is támogatást nyújtunk. A plazmaadás így hosszú távon is fenntartható, közös üggyé nőheti ki magát, melyen keresztül a társadalmi szerepvállalás is jól demonstrálhatóvá válik a vállalati kommunikációban.

 

Együttműködésben a hazai vállalatokkal

A plazmaadás házon belüli népszerűsítése és támogatása egy kész, jól működő és nemes koncepció, amelyet a vállalatok könnyedén beilleszthetnek CSR stratégiájukba. Azon kívül, hogy a munkavállalókat közvetlenül bevonják egy életmentő jótékonysági tevékenységbe, a cégek és dolgozóik is számos extra előnyhöz juthatnak.

 

Társadalmi elismerés, vállalati jó hír

A plazmaadás támogatása erősíti a belső munkahelyi morált, és a vállalat társadalmi megítélésére is pozitív hatással lehet. A plazmaadással kapcsolatos céges kommunikáció lehetőséget ad arra, hogy a vállalat pozitív példát mutasson, és hitelesen demonstrálja aktív szerepvállalását a gazdaság körforgásában, felelősséget vállal munkavállalóiért, és hajlandó tenni a társadalom érdekében is.

 

Juttatások és egyéb ösztönzők a munkavállalóknak

A Plazma Pontokon minden egyes plazmaadást méltányos juttatással díjazunk, amelyet a vállalatok akár kiegészíthetnek saját ösztönző programjaikkal. Ezzel nemcsak a plazmaadók donációra szánt idejét értékeljük, hanem elkötelezettségüket is az emberi egészség és élet támogatása mellett. A Plazma Pontokon rendszeresen szervezünk olyan kampányokat és akciókat, amelyek még inkább ösztönzik a plazmaadókat a segítségnyújtásra.

 

Plazma Pontok (Plazmaszolgálat Kft.) már 2009 óta működtet plazmaferezis állomásokat Magyarországon, 8 városban, összesen 12 helyszínen. Az elmúlt 15 év során több mint 2 millió plazmaadás történt plazmaferezis állomásainkon. Német anyavállalatunk, a Biotest AG, saját frakcionálóüzemében állítja elő a plazma eredetű gyógyszereket, melyek az Európai Uniós irányelveknek megfelelően a magyar betegellátás részeként is hasznosulnak. Az itthon levett vérplazma tehát kétséget kizáróan támogatja a magyar betegek gyógyulását.